OOTD #392: Juleaften i grønt

Mit 2015 i rejser

Jeg gør tit ting op i rejser; hvis noget er dyrt, så tænker jeg på, hvor mange rejser jeg kan få for samme beløb. Jeg elsker at rejse og da det ikke er noget, at gjorde særlig meget som barn, så føler jeg, at jeg har noget, som jeg “skal indhente”. 2015 var et godt rejseår – vi kom afsted en del gange og havde nogle rigtig gode ferier. Det blev dog kun til et nyt land (Tyrkiet, i forbindelse med vores ferie på Samos), så der må 2016 godt blive bedre 😉 På trods af at vi har rejst en del nu, så har vi aldrig før fået “rejsevenner”. Altså venner, som man møder på ferie og derefter holder kontakt med og ses med igen. Det fik vi i 2015, da vi mødte det sødeste britiske par, Allie og Jake, på Kap Verde. Vi besøgte dem i London i efteråret og holder fortsat kontakt. Det er altså lidt sjovt 🙂
Tag med på en rejse (høhø) gennem mine rejser i 2015. Hvis I vil se hvor jeg gerne vil hen i 2016, så kan I se min bucket liste for det nye år HER. Første destination i 2016 er allerede booket og påsken skal tilbringes i Budapest! Jeg glæder mig allerede.

På instagram HER, kan I under hashtagget #missjeanetttravel også se mine instagrams fra alle mine rejser.

Kap Verde (Boa Vista)
Vi startede året 2015 med en uges ferie på øen Boa Vista i det afrikanske land Kap Verde. Jer, som har læst med i nogle år, ved godt, at det ikke er første gang vi er på Kap Verde. Sidste gang var i 2012 (dvs. før Bella), hvor vi var på øen Sal. Vi boede på hotellet Riu Karamboa, som er kæmpe stort og lå lige ned til stranden. Kap Verde er en utrolig god destination om vinteren (vi har været der i uge 7 begge gange), hvis man gerne vil have varme, men kun har en uge og derfor ikke magter +10 timers flyvetur og jetlag. Tidsforskellen er nemlig kun 2 timer i forhold til Danmark, så man mærke det slet ikke. Vi rejste med Star Tour begge gange og deres flytur tager omkring 9 timer (med et stop på de kanariske øer). Jeg kommer snart med et indlæg om øerne Sal og Boa Vista vs hinanden, da I er rigtig mange der tit spørger om, hvilken en man skal vælge – og jeg har en klar favorit!

I kan læse indlæg fra turen HER, HER, HER, HER og HER

Mallorca (Palma)
Påsken var egentlig planlagt og stod på kør-selv-ferie til først Hamburg og dernæst videre til min amerikanske veninde Megan, som bor i Frankfurt. Desværre nåede vi bare aldrig så langt, da vi kørte noget så galt allerede på den fynske motorvej. I kan læse om ulykken her. Påskeferien røg sig derfor en tur, men for at forkæle os selv, så tog vi, lidt halv spontant, til Palma på Mallorca i pinsen. Lad mig hurtigt sige, at det ikke er sidste gang, at jeg har været på Mallorca. Øj, hvor blev vi forelskede i byen Palma! Den har det hele; palmer, strand, masser af kultur, god shopping og rigtig mange gode restauranter. Vi var der i midten af maj og havde 22-26 grader alle fire dage. Jeg kommer snart med en komplet guide til Palma – jeg har især mange restauranter, som jeg gerne vil anbefale jer, fordi vi spiste SÅ godt dernede. Stort set alle danske rejseselskaber rejser dertil, men vi havde booket gennem Spies, da vi der havde mulighed for at kunne få præcis det antal dage, som vi ville.

Læs indlæg fra ferien HER, HER, HER, HER, HER, HER og HER

Samos
For første gang i flere år, så snuppede vi kun en uges sommerferie i udlandet. Det var heller ikke helt nok og jeg ville på ingen måder hjem, da tiden kom til det. Lesson learned til næste år 😉 Før 2015 havde jeg aldrig været på en græsk ø, da havde jeg kun været i Athen. Men i år nåede jeg ikke mindre end to græske øer! Den ene var som sagt Samos og det er en rigtig dejlig ø. Den har lige den rette feriestemning, som får én helt ned i gear. Vores hotel var rigtig fint og fra vores værelse havde vi den vildeste udsigt udover bugten, stranden og til Tyrkiet, som ligger utrolig tæt på. I kan se udsigten HER. Jeg bookede rejsen hos Apollo, da det var dem, som var billigst på Samos og dem som havde det skønne hotel. I forbindelse med ferien, tog vi en dag til Tyrkiet, hvor vi besøgte Kursadasi og den gamle by Efesos, som har den vildeste ruinby. Jeg har sjældent været så imponeret over gamle ruiner (og jeg både elsker dem og har set rigtig mange).

Jeg laver en guide i det nye år til Efesos, men I kan allerede læse om Samos HER og andet HER, HER, HER, HER, HER

Mit 2015 i rejser

Eskilstuna & Stockholm (Sverige)
Kort tid efter, at jeg kom hjem fra Samos, skulle vi igen afsted. Tim har, igennem sit job som folkeskolelærer, flere gange haft en udvekslingssamarbejde med en svensk skole og er i den forbindelse blevet rigtig gode venner med en af de svenske lærere. Hun havde inviteret os op i sit sommerhus i Eskilstuna med hele hendes familie og der tilbragte vi et par dage. Vejret var ikke med os, men vi kom helt ned i gear, spiste utrolig mange svenske blåbær, gik ture, klappede dyr og fik læst masser af bøger. Vi sluttede turen med at tage til Stockholm, da ingen af os havde været der før. Jeg har en kladde liggende på en 24-timers guide til Stockholm, som kommer snart (I kan godt fornemme, at jeg har mange rejseindlæg liggende i kladder, ikke? Haha).

I kan læse om ferien i Sverige HER, HER og HER

Kreta
I september rejste jeg igen, men for første gang uden både Tim og Bella, siden vi fik hende. Jeg skulle nemlig på pressetur til Kreta, inviteret af Apollo, sammen med Michala, Dorte og Conni. En hel uge i bagende sol, med smukke strande og på nogle fede udflugter. Jeg havde ikke været på Kreta før, så det hele var nyt for mig. Vi testede to forskellige hoteller i Platanias og jeg fik faktisk et bedre forhold til all-inclusive, som jeg ellers ikke har set den store fidus i før. Men her fik vi faktisk god mad! Vil I se et sjovt indlæg, så tjek det her, som Michala har skrevet. Der er nogle vildt sjove “behind the scenes” billeder fra, når man rejser med fellow bloggers 😉

Jeg har allerede skrevet om hotellerne HER, udflugt til smukke laguner HER og der kommer indlæg om både Chania og Platanias.
Der er også indlæg fra turen HER, HER, HER, HER, HER og HER

London & Oxford
Årets sidste rejse gik til England, hvor jeg først var et par dage i London, så besøgte vi venner, som bor i Oxford og ferien sluttede med et par dage i London igen. Det var mit og Tims 3. besøg i London (første i Oxford), men vores første med barn, så det var anderledes at opleve byen med hende. Oxford var en virkelig positiv overraskelse! Vi tog der primært til for at besøge vores venner, men jeg endte med at blive ret vild med byen. Den er utrolig hyggelig og man føler ofte, at man går rundt i kulisserne til Harry Potter filmene (og med god grund – store dele af filmene er netop optaget i byen). Den kan klart anbefales!

Jeg laver både en mini guide til Oxford og tips til London med barn, men indtil da kan I læse om turen HER, HER og HER

Det var mit år 2015 i rejser. Jeg kom bestemt godt omkring og håber at 2016 byder på lige så mange gode oplevelser. Hvor har I været i 2015?

Looking back on my travels in 2015: I was on Cap Verde in February (on Boa Vista), Mallorca in May, Samos in July, Stockholm in July, Crete in September and ended the year with a trip to London and Oxford in October. Where have you travelled to in 2015?

bloglovin

13 kommentarer

• Majbritt

Jeg elsker at rejse og vil nok kalde det min happy. 2015 var et ganske fint rejseår. Jeg var både i Rusland, Tyskland, Tjekkiet, Østrig, Belgien og Moldova. Så en helt masse Europa, men det er jo også et skønt sted at rejse.

Næste år byder som minimum på Beograd der jeg skal i praktik der i 6 måneder, men derudover skal resten af Balkan og omegen helt sikkert udforskes. Vi overvejer også en smut til Rom her i januar.

• Heidi

Spændende! Du henviser til et indlæg Michela har skrevet i forbindelse med fælles rejsen, du skriver det som der skal være et link til indlægget ala se her men der er intet link 🙂

Ja, hov – det link smuttede vist lige i farten. Det er indsat nu! 🙂

• chris b

Jeg har haft et rigtigt godt rejse år og jeg ved 2016 ikke byder på lige så mange, så jeg har nydt det! I februar var jeg en uge på Tenerife, i Maj en uge på Kreta, i August 1 måned i syd Thailand og i oktober 1 uge på historisk rundrejse i Tyrkiet!
    I 2016 håber jeg på at kunne komme ud og arbejde frivilligt for at dækket lysten, blandt andet på et skib og igennem WWOF!

Chris B

• Miss Jeanett

Det lyder godt nok også spændende. Hvilke lande vil du muligvis besøge i den forbindelse?

• Kenneth

Love it so much. Nice photos!

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvor er det altså nogle vildt fine billeder du får taget når I er afsted! Og også nogle spændende destinationer.
    Det med at gøre op i rejser, gør jeg virkelig også meget. Specielt i forhold til USA. Jeg kan hurtigt komme til at sammenligne (lidt for meget nogle gange…) med hvor langt man kunne komme i USA for et bestemt beløb :joy:

• Miss Jeanett

Ihh tak, det er jeg glad for at du synes (især fordi I tager så gode billeder!).

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Og så kan jeg vidst heller ikke sige mig fri for at 2015 har behandlet os godt på rejsefronten 😛 Det er blevet til 8 nye lande og 10 i alt – hvis jeg har talt rigtigt. Slet ikke hvad jeg havde regnet med da vi stod i januar, men sådan er det nogle gange 🙂

• Pernille

Uh, dit rejseår lyder dejligt. 🙂 Nu jeg tænker over det, har jeg faktisk også været på nogle gode rejser. En uge i Istanbul, 2 ugers rundtur i Italien, en forlænget weekend i Stockholm, en forlænget weekend i Berlin og så har jeg sluttet året af med 4 måneders udvekslingsophold i England – og har derfor rejst en del rundt der.

2016 starter ud med London – det bliver skide godt. Jeg elsker at læse dine rejseindlæg!

Tak, jeg tror også, at jeg vil skrue lidt op for rejseindlæg her i 2016 😉
      Det lyder også som et godt rejseår, du havde!

Siden  ·  Svar på kommentar
  • […] Læs mine andre indlæg om turen HER, HER, HER og HER. Og se hvor jeg ellers rejste hen i 2015 HER. […]