Salat med granatæble og feta

Månedens film: Bad Moms

Bad Moms er en film, om et emne som jeg har skrevet om før – at det bare ikke altid er sjovt at være mor. Selvom man prøver som mor, så “fejler” man tit. Så hvorfor prøver vi hele tiden på at være perfekte mødre? Det er hvad Amy, Kiki og Carla føler. At de gang på gang fejler som mødre, når de andre “perfekte” mødre konstant dømmer dem. Amy (Mila Kunis) forsøger at få et liv med to børn, hund, job og en uduelig mand til at fungere. Kiki (Kristen Bell) er hjemmegående mor med fire børn og har konstant grød på tøjet samt fedtet hår. Carla er den upassende singlemor, der er lidt for glad for mænd og som ikke har styr på noget som helst. De tre bliver ført sammen af konstant at føle sig utilstrækkelige. Og hvis alle andre ser dem som dårlige mødre, hvorfor så ikke bare være Bad Moms? Derefter stikker det helt, helt af.

Hvad jeg synes: Filmen lever af klicheer og platheder, men hold k*ft, hvor er den sjov! Der er en scene, hvor damerne er ved at gøre sig klar til fest, som er så sjov, at jeg til sidst ikke kunne se af bare tårer i mine øjne. Jeg mindes også, at jeg hyberventilerede en smule. Igen, den er ofte plat, men jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har grint så meget af en film, som af denne. Den er instrueret af holdet bag The Hangover-filmene og det mærkes tydeligt! Der er vildskab og alkohol i store mængder (dog uden at blive lige så vild som The Hangover). Filmen henvender sig nok mest til mødre, da man vil kunne genkende mange af situationerne fra ens hverdagsliv. Men de virkelig sjove ting vil alle grine af! Hvis I trænger til et godt grin, så kan jeg varmt anbefale Bad Moms (og tag gerne jeres mommy-veninder med ind og se den!).

Jeg vil give den 4 ud af 6 stjerner. Det er ikke stor filmkunst, men den gør dét den skal: få mig til at grine!

Bad Moms havde premiere d. 29. juli og går netop nu i biograferne. I kan se trailer til filmen HER
Har I set den? Hvad synes I om den?

Find mine andre “Månedens film” HER

This months movie is Bad Moms and it’s playing in theatres right now. There’s a lot of clichés in the movies, but it is super funny. I can’t remember the last time I’ve laughed so much during a movie! Bad Moms are about Amy, Kiki and Carl. At first the don’t know each other, but become friends when all the other mothers at the school keeps judging them for being bad moms. And if everybody thinks you’re a bad mom then why don’t just be one?