Golden Globes 2019 - de bedste og de værste

2018 i rejser og oplevelser

Old Man of Storr - Isle of Skye Scotland

Reklamelinks markeret med *

Det er et par år siden, at jeg nævnte, at jeg godt kunne tænke mig, at bruge lidt mere af vores ferier i Danmark end vi gjorde – udforske vores eget land mere. Jeg husker især, at den tanke for alvor plantede sig i mig, efter vi havde været på Møn for første gang. Sikke en natur – og så i vores egen “baghave”. Jeg fik bestemt udforsket vores eget land mere i 2018 og satser også stærkt på at gøre det mere i 2019.

2018 bød heldigvis også på nogle udlandsrejser og begge var faktisk gengangere, hvor vi har været før. Men hvad gør det, når det er dejlige steder? Lige nu har vi ikke booket nogle rejser for 2019 endnu, men vi er godt i gang med planlægningsfasen. Først skal vi lige have styr på Tims barsel, så vi ved, hvornår vi kan rejse. Det ligner, at vi tager os en lang sommer sammen. Planen er at tage på barselsferie sammen et sted i Europa tidligt på sommeren (jeg vil rigtig gerne tilbage til Portugal, men siger bestemt ikke nej tak til Spanien, Italien, Malta, Grækenland eller lignende). Malta har vi stadig ikke været, så det kunne være spændende. Vi regner også med at skulle i sommerhus (gerne flere gange) og så snakker vi om at tage på efterårsferie lige inden, jeg skal tilbage på job (det kunne også være Malta?). Hvis det hele bliver til noget, så bliver det et dejligt rejseår. Og hvem ved? Måske kommer der ture og oplevelser som jeg endnu ikke har tænkt på.

Her er mit 2018 i rejser og oplevelser…

Ekkodalen vandretur - Bedste ekko - Bornholm GuideBilleder fra Bornholm - Restaurant NordlandetBornholm Guide - Tip Tops Bornholm klatreparkGudhjem - Bornholm Guide

Bornholm (Reklame for Destination Bornholm)

I 7. klasse var jeg på Bornholm med min klasse og lige siden har jeg villet tilbage. Et sted kan alligevel noget, hvis det efterlader et blivende indtryk på en 13-årig pige 😉 2018 blev året, hvor jeg endelig kom tilbage, da jeg i april fløj til Bornholm og tilbragte nogle virkelig skønne dage på den smukke ø. Det blev til gensyn med Ekkodalen (hvor jeg stadig forestiller mig, dinosaure gå rundt – området ser så forhistorisk ud!), rundkirker og Helligdomsklipperne, men det blev også til helt nye oplevelser i blandt andet klatreparken Til Tops Bornholm (hvor Bella var virkelig sej!) og besøg hos Natur Bornholm. Jeg fik også smagt på den gode mad, som Bornholm har at tilbyde og var især meget glad for vores aften på restauranten Nordlandet. Virkelig, virkelig lækker mad og en fantastisk udsigt!

I kan få masser af tips til Bornholm (både oplevelser, restauranter, hotel og hvordan man nemmeste kommer til øen), se billeder og læse mere om min tur dertil lige HER. Når det er så nemt det er at flyve dertil, så regner jeg bestemt med, at vi er tilbage på solskinsøen snart.

Old man of Storr Isle of Skye hiking with kidsStirling Scotland in springGlencoe Inn hotel - The Gathering sundae missjeanett Scotlandskotske højland missjeanett road trip kør selv SkotlandIsle of Skye Scotland Skotland road trip

Skotland

Åh Skotland, my love! Det smerter mig, at der nok går lidt tid, inden vi er tilbage i Skotland igen. I hvert fald på road trip – Flora er lidt for lille lige nu til at køre 3-4 timer om dagen. Vi taler dog om, at man sagtens kunne tage afsted og bare være i Edinburgh eller flyve til Inverness (der også har en lufthavn). Der er heldigvis nogle muligheder for at få en lille smule Skotland på trods af baby. Så er det samtidig heldigt, at jeg fik en god dosis Skotland i 2018, hvor vi var afsted for 3. gang. Turen bød på steder, hvor vi har været før (og elsker) som Glencoe, Isle of Skye og Edinburgh, men vi fik også besøgt byen Stirling, hvor vi ikke havde været før. Vi var enormt heldige med vejret og turens højdepunkt var klart, da jeg (med mega meget graviditetskvalme) besteg et bjerg ved Old Man of Storr. Det har længe været på min bucket list og jeg var decideret rørt, da jeg stod der på toppen. Rørt og stolt – ikke mindst over Bella, der selv gik hele vejen op og ned.

Jeg skylder jer stadig en guide til Isle of Skye og den kommer, promiss! Indtil da kan I finde min guide til Edinburgh HER (som lige skal opdateres med det seneste hotel, vi boede på – det lå mega godt!), guide til Inverness HER, vores road trip ruter 1. gang HER og 2. gang HER. Og hvis I også er Outlander-fans, så er der HER et indlæg med de Outlander locations, som jeg indtil videre har besøgt.

Fårup sommerland hotel overnatningFårup sommerland hotel værelseFårup Sommerland bålhytteFårup sommerland - Onkel Reje koncert

Fårup sommerland (Reklame for Fårup Sommerland)

I juni havde vi den dejligste weekend i Fårup sommerland sammen med en masse andre bloggere og deres familier. Selvom jeg var ret plaget af træthed i forbindelse med min graviditet (som jeg stadig holdte hemmelig), så var den en perfekt weekend. Bella havde en fest og det hele var lige i hendes ånd. Men what’s not to like? En weekend hvor man bor direkte inde i en forlystelsespark med en masser legekammerater og for at toppe det hele, så mødte hun lige Onkel Reje den sidste dag (faktisk spottede vi ham allerede samme morgen i hotellets reception, da han boede samme sted som os andre). Hun ELSKER Onkel Reje og var ikke til at skyde igennem efterfølgende. Hun har endda fået os til at printe billedet her ud OG laminere det (så der ikke sker noget med det #fangirl ha ha). Vi voksne havde også en skøn weekend i godt selskab, god mad og det var især virkelig hyggeligt i deres bålhytter, hvor aftensmaden den sidste aften også blev indtaget. Tim og jeg har efterfølgende flere gange talt om, at vi faktisk hellere vil køre den lange tur til Fårup sommerland og så betale for en overnatning, end vi vil køre i Legoland. Fårup er SÅ meget hyggeligere, billigere og der er bare ikke lige så meget stress i selve parken. Bella hyggede sig også mere i Fårup end da vi tog hende til Legoland. Vi har ikke været i Fårup sommerland for sidste gang!

Sommerhus ReersøBedste brunsviger i Odense - BRØDReersø strandWheat Hedvig badedragt

Sommerhus i Reersø

Vi startede vores fælles sommerferie (Tim og Bella havde en uge sammen, før jeg fik ferie) med at køre til Reersø på Sjælland, hvor vi besøgte venner i deres sommerhus. Vejret var fantastisk, så de fleste timer blev tilbragt udenfor med grill, brætspil, en dukkert ved stranden og Bella og deres datter fik malet på sten, papir og dem selv 😉 Det var virkelig hyggeligt og jeg ville bestemt ikke have noget imod at kigge forbi igen i 2019. Så lover vi at tage god brunsviger med fra Fyn ligesom i sommers.

Skærbækcenteret legepladsRibe domkirkeRibe ferie

Sommerhus hos Skærbækcenteret / Rømø + Ribe (Reklame for Skærbækcenteret)

Vi kørte faktisk direkte fra sommerhuset i Reersø og Sjælland over Fyn og videre i sommerhus i Skærbæk. Her blev vi et par dage og det blev i den forbindelse både til ture til Rømø og et besøg i Ribe. Sidstnævnte har jeg aldrig besøgt før og sikke en fejl! Super hyggelig by og den fineste kirke.

Jeg har skrevet mere om opholdet og ferien på Skærbækcenteret lige HER

Cypern Cyprus Sunrise beach strandCypern gyros Sunrise Beach hotelCypern Sunrise beachCypern Cyprus Sunrise BeachCypern Sunrise beach hotel watermelon icecream

Cypern

Vi var på Cypern for første gang i 2009 og så igen i 2010. Det var to virkelig gode ferier, men af den type, hvor der blev festet en del. Jeg har lige siden gerne ville tilbage, men vi prioriterede i mange år efter, at vi gerne ville prøve nogle nye steder. Men i 2018 skulle vi bare have varme og afslapning – og det var faktisk en fordel, at vi havde været på Cypern før og havde udforsket øen en del på de andre ferier, så vi denne gang ikke stressede over alle de ting, vi burde tage ud at se. Jeg var begyndt at føle mig rigtig tung med den voksende mave og træt, så jeg havde bare brug for en ferie, hvor vi lavede ingenting end bare være sammen. Og det var lige hvad vi gjorde! Dagene gik primært med at spise is (er Bella og jeg de eneste der ELSKER de der vandmelonis?) og græsk mad ved poolen (oftest var dagens største dilemma, om man skulle have moussaka eller gyros med pita til frokost). Bella svømmede til hendes fingre næsten gik i opløsning og os voksne fik læst flere bøger. Denne gang boede vi lige ved Sunrise Beach, som er utrolig fin og lækker med det smukkeste vand – og ret børnevenlig. Jeg opdaterede utrolig lidt fra denne ferie, men mellem at være ret gravid og lige have startet nyt fuldtidsjob, så havde jeg bare SÅ meget brug for bare at være i nuet med min lille familie. Jeg har vist heller aldrig taget så få billeder på en ferie, som jeg tog på denne. Det var faktisk ret befriende – selvom jeg nu er lidt ærgerlig over, at jeg ikke har lidt flere billeder derfra til os til og minderne. Vi boede i øvrigt på dette hotel, som var rigtig fint og havde det man skulle bruge. Dog var det store poolområde FOR stort til vores smag og der var utrolig mange tweens/teenagere, der var meget voldsomme i deres leg og derfor holdte vi os lidt derfra. Området omkring børnepoolen var dog rigtig fin og det var perfekt med en 5-årig.

Hvis I overvejer at besøge Cypern, så er der masser af ting man kan se. Jeg har flere indlæg om Cypern HER – blandt andet om Kourion eller Kongegravene.

Sommerhus i SaltumSaltum strand - toppen af DanmarkSaltum strand sommerhuseHuset Havs Løkken - lobster dogSaltum strand - missjeanett gravid

Sommerhus i Saltum

Den sidste ferie vi nåede i 2018 (og inden lillesøsters ankomst), var en lang weekend i sommerhus i Saltum, hvor vi har været før. Denne gang havde vi et sæt dejlige venner med og vi fik virkelig hygget. Vejret var i den grad med os og den ene dag nåede termometeret lige op og kysse 20 grader. Mændene hoppede endda i vandet, imens os damer stod på stranden og rystede på hovedet af dem. Mest fordi de ikke havde taget håndklæder eller badetøj med. Vi lavede god mad, spillede spil, nød havudsigten fra sommerhusets stue og spiste god mad nede i Løkken (lobster dogs!). Det er simpelthen sådan et dejligt sted og jeg håber meget, at vi er så heldige, at vi kan få lov til at låne sommerhuset igen i 2019.

Kjolen på det sidste billede er fra Y.A.S. og den er på udsalg HER*. Det er ikke en preggo-kjole – der er bare god plads til en maven. Jeg brugte den helt indtil jeg fødte.

Sikke en masse dejlige øjeblikke, som jeg tager med mig fra 2018 og ind i det nye år <3

Looking back at all the places and trips we went on in 2018; lots of mini vacations in Denmark (Bornholm, Skærbæk, Ribe and Saltum), back to Scotland and Cyprus <3