Situationer, hvor jeg godt kunne have brugt vejhjælp og en konkurrence

Indlægget er sponsoreret af FDM
Det her virker måske som et rigtig “voksent” indlæg, men jer der har egen bil, kender helst til alle de trælse situationer, man kan komme til at stå i med sådan en. Vi har haft vores andel af oplevelser, som jeg helst ville være foruden (blandt andet vores bilulykke, som jeg stadig er mærket af den dag i dag), men heldigvis kan vi i dag grine og trække på skulderen af de fleste af dem. Dog kunne en masse bøvl i situationerne være undgået, hvis vi havde haft en abonnement, som dét hos FDM. Jeg husker tydeligt en vinter for mange år siden (før Bella), hvor vi havde hygget os en søndag i advent med nogle venner ved Hindsgavl Slot her på Fyn. Det havde sneet i flere dage, hvilket jo var smukt og perfekt i forhold til at julen stod for døren. Dog var det knapt så fedt at køre i. Vi kører i to biler derhen og alle kører meget forsigtig. Alligevel sker det, at vores bil ikke bremser, da vi skal holde ved nogle hajtænder. Der er is på vejbanen og derfor glider vi i stedet glider op bag i vores venners bil. Det lille bump beskadiger beholderen med kølevæsker på vores bil og derfor begynder motoren at ryge. Der står vi så – midt på motorvejen (eller ude i siden, selvfølgelig). Det er næsten mørkt, i sne og frost og uden nogle former for abonnement på vejhjælp. Vi ringer efter hjælp, men der går over 1,5 time og det kostede flere tusinde. Der kunne det have været virkelig behjælpeligt med en FDM abonnement med vejhjælp – så var de jo bare kommet og vi havde sparet flere tusinde kroner. Vi har lært på den hårde måde, at det i den grad kan betale sig at have abonnement på vejhjælp!
Der er ret mange fordele ved et FDM abonnement. Blandt andet giver det rabat på benzin (20 øre per liter hos Shell), rabat når bilen skal synes (og det skal den jo mindst hver andet år. Tror snart vores skal!), vejhjælp, juridisk hjælp, rabat på oplevelser og rigtig mange andre ting. I kan læse mere om fordelene HER
Den juridiske hjælp tilbydes for eksempel, hvis man er uenig med et P-selskab eller værksted og mener, at man bliver behandlet forkert. Jeg ved ikke, om det havde gjort nogen forskel, men jeg kunne godt have tænkt mig at have den hjælp efter vores biluheld. Efter ulykken var vores bil var ved en fejl blevet leveret til et forkert værksted (vi havde bedt om at få den et andet sted hen og vi havde kontaktet mekanikeren også). Det var mega træls for os, men den “forkerte” mekaniker var virkelig heller ikke glad og han kimede os faktisk ned flere dage i streg. Han ville have at vi flyttede den bil NU. Vi forklarede vores situation, men han var ligeglad. Vi kunne begge dårligt nok kunne bære på Bella og jeg lå i fosterstilling på sofaen. Det var ikke lige en situation,, som man gad at stå i der og ham mekanikeren var fuldstændig kold overfor, at vi lige havde været i et biluheld. Der ville det have været rart, hvis FDM havde kunne taget over eller kunne have hjulpet lidt.
KONKURRENCE: Nu kan 2 af jer vinde et FDM medlemsskab og Vejlhjælp Guld. I skal være fyldt min. 18 år for at kunne deltage. Alt I skal gøre er at lægge en kommentar på dette indlæg senest på mandag d. 16. maj kl. 12.00. Vinderne får direkte besked via mail.
Sponsored post by FDM. I’ve been in plenty of situations where we could have used some car help. Once we went to Hindsgavl Castle and on the way home we bump into our friends’ car (there was a lot of snow and our car slipped on the icy surface). It ended up costing us several thousands DKK. It would have been nice to have had the help of FDM in that situation.

Puha – det vil være dejligt! Efter 16 års ægteskab står jeg nu alene og derfor ansvar for ALT. Min lille gammel bil SKAL hver eneste dsg køre min 3 drenge til 2 forskellige steder i byen og derefter bringe mig på arbejde 25 km hver vej- offentlig transport er ikke en mulighed idet jeg så ikke vil kunne nå drengene inden lukketid 😳- FDM vil helt sikkert hive mig mindre bekymring og mere tryghed i hverdagen 😊
Vh Dorthe Pedersen