10 ting jeg vil lave i februar

Ruten til vores road trip i Tyskland; Bremen, Trier og Osnabrück

Cochem Mosel Germany road trip

Reklamelinks markeret med *

Vores næste rejse er en road trip rundt i det vestlige Tyskland og målet er det sydtyske vinområde i området Mosel og floden Rhinen. Det er især her, de laver de fantastiske rieslingevine og der skulle være så smukt; floden der løber igennem dale med vinmarker på alle skråninger, gamle slotte og borge og hyggelig landsbystemning. Åh, jeg glæder mig allerede så meget! Vi er afsted i præcis en uge og de fleste af dagene vil blive brugt i byen Trier, som ligger i vinområdet. Vi bruger dog også et par overnatninger på at komme frem og tilbage. Flere af jer har på instagram vist interesse i ruten, hoteller og præcis hvor vi tager hen, da I også var flere, der overvejede at udforske vores naboland mod syd lidt mere. Derfor tænkte jeg, at jeg her ville dele ruten med byerne og stop – og hotellerne. Jeg ved jo af gode grunde endnu ikke, om hotellerne er gode, men jeg har valgt nogle, der havde gode anmeldelser fra andre og fælles for dem alle er, at de ligger ret centralt i de respektive byer. På alle hotellerne har vi også kunne få et fælles værelse til os alle fire, hvilket er at foretrække, så vi alle kan være sammen, når vi opholder os på hotellet. Der var nemlig en del andre hoteller, der delte os op på to værelser og det gider jeg altså ikke. Så hotellerne, jeg nævner i indlægget her, har familieværelser.

Bremen rathaus rådhus

Første stop: Bremen

Den første dag kører vi fra Odense til Bremen og her bliver vi to nætter, så vi kan nå at se lidt af byen. Vi får nok ikke set så meget, når vi ankommer, da jeg regner med, at vi alle er trætte efter en lang køretur der. Jeg har hørt, at det skulle være en ret hyggelig by, så den glæder jeg mig til at se. Hvis I har nogle gode tips til steder, hvor vi kan spise i Bremen, så må I rigtig gerne dele det i kommentarfeltet. Både til frokost og aftensmad. Det vigtigste er god mad. Det behøver ikke at være decideret børnevenligt (det synes jeg nemlig tit, går udover kvaliteten af maden), men børn skal selvfølgelig være velkomne.

I Bremen overnatter vi på dette hotel*, som ligger ret centralt i byen.

Trier roman spa ruin

Andet stop: Trier

Efter et par dage i Bremen kører vi mod syd og til byen Trier. Her skal vi være i fire dage og jeg har allerede flere ting, vi skal se, imens vi er der. Der skulle blandt andet være en gammel romerske byport fra dengang, hvor romerne havde overtaget byen. Trier ligger i det varmest område i hele Tyskland, så jeg håber, at vi i april kunne komme op og sige hej til 20 grader, når vi er der. Derfor tænker jeg også, at vi skal have fundet nogle dejlige cafeer og eventuelt restauranter langs floden, så vi kan sidde der og nyde det pæne område.

Jeg overvejede på et tidspunkt, om vi skulle have overnattet i andre byer i vinområdet og færre overnatninger i Trier, men vi kom frem til, at vi hellere vil have en fast base i flere dage og så kører til de andre byer i området, som heldigvis ikke er mere end 1 time væk. Det er bare et værre hyr at pakke alt bagage og unger ned hver gang man skal skifte hotel. Hvis vi ikke havde haft børn, så havde jeg nok delt vores overnatninger i vinområdet lidt mere op og havde taget et par nætter i enten Koblenz, Cochem eller Rüdesheim. Nu kører vi istedet bare hen til de byer, der skulle have små slottet, borge og flotte udsigter udover vinmarkerne. Generelt ser det område SÅ smukt ud, når man googler billeder derfra. Hvis det lever op til forventningerne, så er det ikke sidste gang, vi tager på ferie i der. I må utrolig gerne komme med tips til området der også. Jeg har dog ikke tænkt mig at bevæge mig flere timer væk fra Trier, da vi får kørt rigeligt de andre dage.

I Trier overnatter vi på dette hotel*, der også ligger super centralt og f.eks. kun 7 minutters gang fra den romerske byport.

Tredje stop: Overnatning på vej hjem

Efter fire dage i Trier, så skal vi til at stikke næsen hjem igen, men for at bide turen hjem til Odense over i halv, så tager vi en overnatning et sted halvvejs. Jeg har ikke booket den endnu, men det bliver nok i eller omkring byen Osnabrück. Det vigtigste med denne overnatning er faktisk, at det er tæt på vores rute hjem og at der er morgenmad, så vi bare kan spise og så kører hjem næste morgen.

Overvejer I også en tur rundt i Tyskland, så har jeg samlet lidt forskellige guides til området på min opslagstavle på Pinterest HER
– og jeg laver selvfølgelig en guide med vores tur, når vi er hjemme igen.

Jeg glæder mig til at høre jeres tips! 🙂