Forårsjakke fra Mini A Ture + konkurrence

Min weekend: Venindeophold på Munkebjerg hotel og åbning af ny legeplads i Odense

paaskeaeg-fra-odense-chokoladehus-bedste-hjemmelavet-missjeanett-mitodense-blogger

De sidste 14 dage har jeg rendt rundt med en ret sejlivet forkølelse, der ikke har gidet at skride. Den kulminerede, da jeg fredag vågnede op med bihulebetændelse. Hold op, det er ikke rart. Det er første gang jeg nogensinde har haft det, men det kan virkelig ikke anbefales. Heldigvis er alt på retur nu, men hvor er jeg træt af denne tid hvert år. Det er klart i denne periode først på året, jeg er mest syg – og det gælder HVER eneste år. Bella har også været meget ramt, men er heldigvis sluppet for bihulebetændelsen. Men fredag var jeg en ynkelig størrelse. Vi havde haft gæster fra USA og England tirsdag til torsdag og set i bakspejlet, så skulle jeg nok have ligget under en dyne nogle af de dage. Ikke gå rundt i Odense i en tynd forårsjakke og lege guide. Jeg havde ikke lyst til meget i min tilstand, men cravede dog utrolig meget påskeæg fra Odense Chokoladehus. De er lidt pricy (6 stk for 135 kroner, mener jeg), men de er virkelig også gode. Ellers lå jeg på sofaen, hvor jeg fik læst i min Outlander bog. Speaking of Outlander, har I så set, at sæson 2 lige er kommet på Netflix? Første afsnit af 2. sæson er sådan et mindfuck. Jeg elsker det afsnit! Og allersidste afsnit af sæson 2 er et af de bedste afsnit af serien overhovedet (so far – sæson 3 kommer til september!). Derudover fik jeg også set sidste afsnit af Gift ved første blik. Det havde jeg ikke fået set, netop fordi vi havde haft gæster. Dog var jeg hverken overrasket eller specielt underholdt. Hold op, hvor har det været en kedelig, negativ og ringe sæson. Jeg synes ikke rigtig, at parene i år har givet sig 100%. 2 ud af 4 par bor for eksempel ikke sammen under eksperimentet. Det er godt nok fesent. De burde gøre ligesom i USA; der skal parene finde et nyt sted at bo sammen. De lejer en lejlighed/hus sammen, som de indretter (de får penge til det af programmet) og så har de et fælles hjem. Og de SKAL bo sammen med mindre, at de springer fra hele programmet før tid. Jeg synes, at der trænger til at blive strammet op i den danske version. Deltagerne virker ikke til at tage det særlig seriøst eller gå all in. Hvad synes I om denne sæson?
Jeg gik tidligt i seng efter at have set filmen Allied – I ved, den som eftersigende skulle have været skyld i, at Brad Pitt og Angelina Jolie gik fra hinanden. Spiondrama med Brad og Marion Cotillard. Den er helt fin, men ikke noget “wow”. Jeg lejede den på iTunes. Vi havde set Arrival dagen før og den er til gengæld rigtig god!

Friday I was still sick with a cold and all I was craving were chocolate Easter eggs from Odense Chokoladehus. I read in my Outlander book and watched the last episode of this season of “Married at first sight” (the Danish version).

munkebjerg-hotel-i-vejle-tree-top-vaerelse-room-champagne-romantisk-pakke-roser-missjeanett-blogger-spa-opholdmunkebjerg-hotel-i-vejle-dansk-vin-skaersoegaard-vinsmagning-cuvee-brut-2014-missjeanett-blogger-min-weekendmunkebjerg-hotel-i-vejle-munkebjergskov-tree-top-restaurant-mad-billeder-kammuslinger-forret-michelin-missjeanettmunkebjerg-hotel-i-vejle-tree-top-restaurant-forret-musling-fisk-stenbidderrogn-missjeanett-blogger-ophold-vinsmagningmunkebjerg-hotel-i-vejle-tree-top-restaurant-dessert-citrus-med-kefir-missjeanett-blogger-min-weekend-ophold

Den der bihulebetændelse var ikke helt væk, da jeg vågnede lørdag, men heldigvis var den på tilbagetog. Det var ret heldigt, fordi jeg skulle på ophold på Munkebjerg Hotel i Vejle sammen med min veninde Tina (Reklame – jeg var blevet inviteret på opholdet af Munkebjerg Hotel i anledningen af deres 50 års fødselsdag). Hotellet ligger så fint midt i Munkebjergskoven (deraf navnet) og med udsigt til Vejle Fjord. Vi tjekkede ind på vores Tree Top værelse (hvor vi kunne ligge og kigge udover vandet fra sengen – vildt luksus!) og blevet mødt med bobler og chokolade på værelset. Bagefter var vi på rundtur på hotellet, som blandt andet kan bryste sig af at have eget bageri, eget slagteri og en imponerende vinkælder. Derefter stod den på vinsmagning med danske vine og det var ret så interessant. Jeg vidste godt, at vi lavede vin herhjemme, men jeg har endnu ikke prøvet nogle, som jeg syntes var fantastiske – men det gjorde jeg i lørdags. Både hvidvin, hedvin og dessertvinen var virkelig, virkelig gode. De var alle fra Skærsøgaard og mærket kan fås i H.J. Hansen i Odense (fik vi at vide). Jeg skal have købt dessertvinen og nyde på terrassen til sommer. Efter vinsmagning havde vi et par timer indtil middagen startede og det var vist meget godt, fordi vi kunne godt mærke de mange glas vin 😉 Vi hørte musik på badeværelset, imens der blev krøllet hår, snakket om mænd og om delt erfaringer om de forskellige beauty-produkter i vores toilettasker – det var helt perfekt! Middagen startede egentlig i deres vinkælder, hvor vi fik snacks og champagne – og blev derefter ført op i deres Tree Top restaurant, hvor Tina og jeg fik bord med udsigt over fjorden. Det var godt nok en smuk solnedgang, som vi et par timer senere kunne nyde derfra. Det dryssede lidt ekstra magi over en virkelig fantastisk middag. Fordi det var godt nok god mad! Munkebjerg Hotel var med i opløbet til at få en Michelin her tidligere på året, men fik den desværre ikke. Jeg kan virkelig anbefale en aften på Tree Top restaurant. Det er virkelig, virkelig god mad! Meget mætte (og småfulde igen) trillede vi forbi baren og derefter op på vores værelse, hvor udsigten var mindst lige så smuk i mørke med fine Vejle glimtrende på den anden side af vandet. Vi hoppede i nattøj og satte Outlander på iPad’en og på et tidspunkt gled begge vores øjne i.

Saturday I was feeling better – very lucky because I was going to Vejle with my friend Tina for a stay at Munkebjerg Hotel. We attended a wine tasting only with Danish wine from Skærsøgaard (loved their white and dessert wine) and later a very, very good dinner at their Tree Top restaurant. The food was fantastic! The night ended in bed with Outlander on the iPad and a gorgeous view from our room.

munkebjerg-hotel-i-vejle-fjord-ved-udsigt-tree-top-vaerelse-room-missjeanett-blogger-ophold-weekendmunkebjerg-hotel-i-vejle-spa-afdeling-boblebad-pool-missjeanett-blogger-munkebjergskov-min-weekendmunkebjerg-hotel-i-vejle-morgenmad-morgenmadskok-missjeanett-blogger-musli-min-weekend-tree-top-restaurantny-aktivitetsplads-legeplads-ved-svanedammen-odense-missjeanett-min-weekendsvanedammen-aktivitetsplads-ny-legeplads-missjeanett-min-weekend

Det er ikke tit, at man slår øjnene op til en udsigt, som den jeg havde søndag morgen. Billedet med vandet er taget fra sengen på vores værelse på Munkebjerg Hotel. Hold op, en luksus view at have! Da vi ankom lørdag, var vejret gråt, men søndag var solen fremme og gjorde kun omgivelserne ekstra skønne. Vi hoppede hurtigt i vores badetøj, da vi ville ned at teste deres spa-afdelingen inden morgenmad. Jeg fik svømmet et par baner i den store pool, imens Tina sank ned i et af de varme boblebade. Jeg joinede hende dog ret hurtigt, som I kan se 😉 Der er få ting, der er bedre end at starte sin søndag sådan. Efter en virkelig dejlig morgenmad med morgenmadskok, der både lavede ommeletter og pandekager til os, så tog vi tilbage til Odense. Jeg krammede Tina farvel og derefter tog jeg til åbning af en ny aktivitetsplads/legeplads ved Svanedammen i Odense. Det er i området, hvor vi bor, så den kommer vi til at bruge utrolig meget. Chris McDonald var der til at åbne der – og cirka 1/3 af Odense. Sådan føltes det i hvertfald. Der var utrolig mange mennesker. Konceptet ved pladsen er, at børnene kan lege, imens mor og far træner udendørs – og der er faciliteter til begge dele. Aftenensmaden blev lavet af, hvad der i køleskabet ikke var blevet brugt i løbet af ugen og så hyggede vi bagefter med et nyt afsnit af Historien om Danmark. Hold op, hvor er det godt!! Jeg sluger det råt og har set begge afsnit flere gange allerede. Velproduceret, spændende og lærerigt. Og vigtigt! Ser I også med?

Bellas jakke er fra Mini A Ture – jeg skrev om den i går HER og der er også en konkurrence i samme indlæg!

It’s not often that you wake up with a view like that! I took the photo from our bed at Munkebjerg Hotel. So beautiful! After waking up we jumped into our swimsuits and down to the hotels spa area. Such a nice way of “waking up”! All Sundays such start like that 😉 We enjoyed a lovely breakfast and then drove back to Odense. Later that day I attended the opening of a new playaround / activity outdoor space at Svanedammen here in Odense. It’s very close to were we live so we’re gonna spend a lot of time there – that’s for sure! Bellas jacket is from Mini A Ture and I wrote about it HERE yesterday. Did you have a nice weekend?