Ganni kimonoen er tilbage!

Kroppen: siden februar 2014

Kroppen: siden februar 2014 Februar-outfittet HER – September-outfittet HER

I er rigtig mange som har efterspurgt dette indlæg, da der jo er sket lidt med min krop siden februar – på den aller fineste måde! Jeg har før nævnt, at jeg i løbet af efteråret sidste år begyndte at tage på imens jeg var på barsel. Og jeg, som ellers troede at det hele kunne ammes væk. Well, det kan det for nogen (heldige kællinger 😉 ), men for de fleste af mine veninder har det ikke kunne, og det gælder så også mig.

Efter årsskiftet blev jeg simpelthen træt af at det gik mig på… ikke på sådan en nu-sætter-jeg-mig-ned-og-tuder måde, men mere at når jeg fx. skulle gennemse og redigere outfitbilleder, så havde jeg ondt i maven inden. Jeg vidste ikke om denne gang lige var en, hvor jeg havde en god dag og ville sidde bagefter og tænke “Shit, du er sgu da meget lækker!” eller “Av, der sidder godt nok mange ekstra kilo der… og der… og også der”. Og den oplevelse begyndte oftere og oftere at være det sidste, så besluttede jeg mig for at komme rigtigt i gang med træning igen! I starten tog jeg ikke i træningscenter; jeg løb på vores løbebånd herhjemme og så cyklede jeg frem og tilbage til TV 2/FYN (hvor jeg var i praktik) hver dag, som var 5 km hver vej. Især den fast daglige cykeltur satte gang i tingene! Det var jo noget jeg fik gjort lige meget om jeg havde lyst eller ej. Udover dette så begyndte jeg at lowcarbe lidt, da jeg har haft succes med det før. Jeg er nemlig en type der hellere vil spise grøntsager og kød end spise mig mæt i pasta og brød. Og derfor passer den perfekt til mig! Hvis man er verdens største pastaelsker (som Tim fx. er), så er det måske ikke det man skal kaste sig ud i, men det passer i forvejen godt til det jeg elsker at spise. Det eneste der er hårdt ved det er, at man jo også skal holde sig fra de søde ting, men det er gået helt ok. Her i løbet af sommeren er jeg så også kommet tilbage i Fitness World, da jeg kunne se at for at der kunne ske mere, så skulle jeg også have trænet muskler, og ikke kun cardio i form af løb og cykling. Det har virkelig tonet og løftet flere dele af min krop.

Og der er altså ske noget siden februar, som I kan se her på billedet! Jeg har på billedet til højre prøvet at vise visuelt hvor der er røget centimeter. Jeg ved ikke hvad det betyder vægtmæssigt, da jeg altid har været lidt modstander af at veje sig, da jeg langt fra synes det giver klart billede af om der sker noget. Jeg måler mig med målene, da jeg er interesseret i at blive mindre i størrelse og egentlig er ret ligeglad med hvad tallet på vægten siger. Der er sket aller mest med min mave, men efter en graviditet, så var det også det sted, hvor der var størst mulighed for forbedring 😉 Jeg målte mig lige her i morges, og der er faktisk røget en centimeter mere af hoften end her på billedet, så det er -5 cm der. Udover alt dette, så har min numse har løftet sig, jeg kan se at jeg ser mere slank ud i ansigtet (jeg ser en del mere “rund” ud i ansigtet i indlægget her) og mine kraveben er blevet mere synlige igen. Jeg er kun 2-3 cm fra at maven har samme omkreds som før-fødslen (I kan læse om min fødsel HER). Men mit mål er, at tage liiiidt mere af. Jeg vil virkelig gerne tilbage i samme form, som jeg er på dette billede (det til venstre – ikke det til højre, haha!). Der kræver at der ryger ca. 5-7 cm mere af maven, men det kan jeg sagtens. Jeg er motiveret! Jeg vil på ingen måder være skinny-skinny, jeg kan godt lide at have gode hofter og masser af barm. Jeg vil bare gerne have det godt med mig selv, og det har jeg det bedst med i den størrelse jeg er på de billeder (hvilket i øvrigt bare er en stor str. 38 – ikke tyndere end det).

Jeg vil rigtig gerne sige tak for alle de søde komplimenter I har givet løbende. Der er flere af jer der har lagt kommentarer om, at I godt kan se at der sker noget og det er, undskyld mig, pisse motiverende at andre også kan se det! Jeg lover at lave update igen for at I kan følge med, men da jeg tager det slow og ikke er fanatisk, så er der jo ikke nye vilde resultater hver eneste måned. Derfor bliver det nok først omkring årskiftet at jeg laver en update igen. Men jeg har et lille delmål, som jeg har sat mig for. Jeg har muligvis allerede købt min nytårskjole (ja, jeg er tosset) og den skal sidde perfekt den aften. Jeg vil gerne have min. 2-3 cm mere af maven (som er mit hovedfokus) inden nytår. Jeg er stille ved at skrue mere op for træningen, fordi jeg føler at “lowcarb” efterhånden har gjort det det kunne for mig (bliver dog ved i en moderat form for ikke pludseligt at begynde at tage på igen). Jeg er begyndt at træne fast med en veninde en gang om ugen, og så tager jeg selv afsted min. en gang også. Så det bliver til to gange om ugen. Derudover har jeg løbebåndet herhjemme, som jeg gerne tager en tur på her og der. Jeg skrev faktisk dette indlæg i marts, hvor jeg gav udtryk for at jeg ikke følte, at min krop var “min” efter graviditet og fødsel. Og jeg spurgte i desperation, om jeg ville få den gamle følelse tilbage. Det er jeg ved at få! Kropsligt føler jeg mig mere og mere som “mig” igen. Jeg er på vej 😉

Since February I’ve been trying to get in shape after having being pregnant. And this is my results so far in the picture on the right. Most has happened with my stomach, but that’s also where there was most room for improvement 😉

bloglovin

46 kommentarer

  • Line

    Sådan! Godt arbejde.
    Og det har været tydeligt at se på dit ansigt at der var ved “at ske noget”. Dejlig sund indstilling til tingene. -Heldigvis synes jeg også at den vinder mere frem – mål frem for vægt, og følelsen af velvære som første prioritet.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stine

    Godt gået!!
    Og hold nu op hvor er den buksedragt god til dig

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anja

    Hold da op en forandring – bare fortsæt de gode vaner 🙂
    Du ser generelt også mere frisk ud på dine outfitbilleder, end du gjorde i en periode, men du giver jo også selv udryk for at du har det meget bedre både fysisk og psykisk 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Ja, det er helt bestemt fordi jeg har det bedre 🙂 og tak!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • tine

    Det er vildt flot, du ser så godt ud… jeg har selv født i december sidste år, men tog kun ca 10 kg på, og kun på maven.. og selv om jeg kun skulle smide 2 kg, syntes jeg det var så svært… så du er så sej, og stadig flot med lækre former… Pifffttt

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Tak Tine 😉 Og heldige dig mht graviditetskilo! Mit fordelte sig over hele kroppen – men med ekstra meget på mave, hofter og i ansigtet.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne Sofie

    Du er sej!! Og ikke mindst helt utrolig smuk!
    Held og lykke med at få de sidste resultater i mål (:

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Charlotte

    Man kan virkelig se det! Og så er det enormt rart at vide at man kan komme retur fra graviditetskroppen. Jeg fødte i slutningen af januar i år og er stadig plus 4-5kg i forhold til før graviditeten. Vægttabet stoppede samtidig med amningen. Bum. Så røg der ikke mere af. Og der er bare SÅ mange ting jeg ville ønske jeg kunne passe igen. Det er virkelig motiverende at se at det kan lykkes at få sin krop igen selvom man også lige har et barn at passe! Og lige til sidst; hold op hvor er du hammerlækker i den buksedragt – sådan ville jeg virkelig gerne se ud næste gang jeg skal ud (uden barn 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Jeg tabte mig også imens jeg ammede allermest, men da hun så gik mere og mere over til grød, så begynder jeg faktisk at tage på fordi jeg “hyggede” lidt for meget på barsel og overhovedet ikke fik rørt mig.

      Og tak <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Hold kæft hvor ser du godt ud! Du ser sund og slank ud og den pink farve klæder dig virkelig godt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida V.R.

    Det er sejt gået! Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor meget du lowcarber den så at sige? Er det til alle måltider? Eller hvad gør du? Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan du griber det an. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Jeg er faktisk bare sådan lidt modstander af at bloggen skulle blive sådan en slanke-blog. Det har jeg ikke rigtig lyst til den skal være. Og så er jeg heller ikke fan af alle de populære kurer der dukker op, som alle hopper på for en periode indtil der er en nyere, sejere kur. Jeg lowcarb’er fordi jeg gjorde det for mange, mange år siden og der virkede det! Men jeg stoppede fra den ene dag til den anden og æd derefter igen hvidt brød med tandsmør. Så er meningen lidt lost 😉 Nu gør jeg det som en slags kostomlægning. Jeg har det bedre når jeg ikke spiser 5 kg stivelse om dag og jeg kan som sagt se en forskel på min krop. Jeg var ret streng i starten – der skulle alt helst være no carb (ikke engang “low carb”), fordi jeg gerne ville sætte lidt skub i tingene. Men nu er det primært morgenmad og aftensmad, og så er frokost lidt mere random. Nogle dage er det low carb, andre dage er det ikke. Morgenmad er faktisk den jeg holder “strengest”. Min mave er nemlig langsom om at “vågne” om morgenen og bliver ikke særlig glad hvis jeg propper den med brød eller grød. Så min morgenmad er 99% af dagene lowcarb (enten æg med fx. laks eller bacon, eller ymer med frugt og mandler).
      I weekenden må jeg dog godt hygge lidt mere, så der spiser vi både tit slik eller kage, eller får sushi (som jo ikke er særlig lowcarb). Og der drikker jeg også vin.

      Men skal vi være sociale, så dropper jeg enten fuldstændig LC helt eller begrænser mig bare lidt (hvis der fx er to slags tilbehør, så vælger jeg det der er mindst carb). I aften skal vi have gæster til ostebord, og der skal jeg både have fede oste, rødvin, hvidt brød OG dessert 😉 Så alt med måde! Og så handler det jo om at finde det der passer til en selv. Jeg er netop i forvejen ikke den store brød eller pastaspiser, så det er faktisk ok nemt for mig. Hvorimod at Tim ville HADE at gøre det her. Han ville hellere løbe 10 km hver eneste dag end at undvære sin pasta. Og man skal jo gøre det der passer til ens humør! Jeg tror nemlig, at man skal gøre det på en måde hvor man ikke hader det fra starten af og ser det som en straf. Fordi så går der ikke mere end en uge, så er man kørt fuldstændig surt i det. Og så falder man nemt i eller helt tilbage til gamle vaner.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ida V.R.

      Jeg ville nu også blive ked af, hvis din blog udviklede sig til en slankeblog. 😉 Men tak for svar. Det er altid spændende at høre, hvordan andre har gjort, uden at være fanatiske, hvis man kan sige det sådan. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Det var så lidt! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • jeanette

    Du er simpelthen så møg flot! Du forstår virkelig at klæde dig. ASOS’ mærke gør sig virkelig godt på dig. Jeg ender næsten altid med at må returnere det hele fra ASOS, da det aldrig sidder specielt flatterende på mig! Men jeg må sige du bær’ det godt ! og langt bedre end modellerne! Efter at have set din røde jumpsuit overvejer jeg igen at handle på ASOS efter 2 års boycut grundet dårlig match ml ASOS og min krop! Jeg ville ind at bestille den i en str 16, men ser at den desværre er udsolgt. Nu er spørgsmålet så. Skal det være en str 14 (motivations) el str 18, som med stor sandsynlighed passer i lårene, men som alle andre steder vil pose og se akavet ud, da jeg ingen barm har og generelt bare har en “lille” overdel ifht. “underdel”..

    Hvilken størrelse er din (håber på en str. 12, for så er der håb om at jeg måske kan str. 14 på en god dag)

    Igen du ser drøn lækker ud – og tak for inspiration (fra en moder som stadig ikke har smidt sin grav vægt fra april 13) ;(

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sandra D.

    Jeg har faktisk ikke rigtig bidt mærke i nogen stor forandring på dine billeder dengang og så nu, men jeg er også SÅ dårlig til at lægge mærke til sådan noget…..Til gengæld er det meget tydeligt på de 2 billeder i dette indlæg!!, du har virkelig fået en misundelsesværdig krop! Sejt gået og keep on rocking!!
    jeg gad godt selv at jeg kunne tage mig sammen til at gå i træningscenter igen, jeg er helt normal vægtig, men trænger bare virkelig til at blive strammet op og min mave er også mit problemområde, så håber jeg får gjort noget ved det på et tidspunkt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mari

    Jeg har stadig problemer med at acceptere min krop efter 2 graviditeter. Jeg har altid kunne spise ALT uden at tage et gram på men det er slut nu:-(
    Jeg kæmper for at komme tilbage i min egen kampform og ikke den andre synes jeg skal være i.
    Btw; Du ser smuk ud i den skønne, skønne buksedragt. Selvtilliden er ikke til at overse:-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Det tog også mig noget tid at acceptere, at jeg kom til at skulle arbejde hårdt for at få de ekstra kilo af. I lang tid syntes jeg det var mega uretfærdigt, når andre bare ammer alt af.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida W

    Kære Jeanett!
    Du ser simpelthen så godt ud og man kan tydeligt se at du løbende har lyst mere op på dine billeder – det er skønt at se!
    Og man kan så tydeligt se, at du har tabt dig

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du er satme sej! Ja, pardon my french 😉 Du er bare laber (på begge billeder!) Gid jeg havde dit gåpåmod! Her er det kosten, der er svær at ændre, synes jeg. Men det er også fordi, min kæreste kan spise ALT uden at tage på.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Mange tak Natasha! Sådan en type er Tim også 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • B

    Tillykke med fremgangen og at du har det bedre med din krop.
    Jeg synes egentlig det har været unødvendigt at kommentere tidligere. Det være sig at du så anderledes ud efter fødslen eller da du begyndte at træne. Jeg bryder mig generelt ikke om at kommentere på kropsbygning/slank eller ej, da det jo kan være et ømtåleligt emne. Som du selv nævner at du havde det skidt med billederne. Jeg synes nu også du var skøn på billedet til venstre. Bevares du har fået smallere talje nu, men du havde jo også født for under et år siden på billedet til venstre. Og ting tager tid. Særligt når man også skal vænne sig til at være mor. Sådan var det for mig. Og jeg fornemmer også at det har været sådan for dig. Jeg fornemmer i hvert fald at du føler dig mere tilpas i mor-rollen nu? Og man kan jo bare ikke have fokus på det hele, særligt ikke når baby også kræver ALT af en det første stykke tid. Men når man når til det punkt hvor man er ked af sin krop så skal man jo gøre noget uanset hvordan man ser ud. Og når man når til det punkt hvor man indser at der nok er gået for meget hygge i det, har man nok også mere overskud til at gøre noget ved det. Selvom du ikke havde det godt (af mange årsager kan jeg fornemme) så synes jeg du skal klappe dig selv på skulderen. Den bid du har vist af det med brystbetændelse og deraf hospitalsbesøg synes jeg du har været top-sej at du endda fortsatte amningen. Det kræver altså noget. Så jeg håber du også giver dig selv noget kredit for den tid for du har altså også været sej dengang.
    Nå en lang smøre. Håber det går.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Du skal slet ikke undskylde for længden af din Kommentar! Jeg bliver kun glad over at du har lyst til at skrive en så lang besked til mig. Og jeg tror og synes du har ret i mange af de ting du skriver. Både at jeg helt sikkert føler mig mere tilpas i mor-rollen nu og at man skal nå et sted af overskud før man har energien til at få gjort noget ved det 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lea

    Du er fantastisk! Bare bliv ved med det du gør – så sejt! Selvom med en lille pige, sætter du mål for dig selv og ikke “glemmer” hvem du er og hvad du gerne vil. Stor inspiration 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • KT

    Lige et godt tip! Der findes et sødt amerikansk par (begge med sundhedsuddannelser), hvis mål med tilværelsen er at demokratisere motion og gøre det tilgængeligt for alle uanset om de mangler tid eller penge. De kalder sig “Fitnessblender” og har en masse skide gode videoer på youtube. Det lyder kejtet med youtube-fitness, men jeg måtte lægge min skepsis på hylden og har faktisk sagt mit fitnessabonnement op. Nu bruger jeg kun dem. Det betyder jeg kan træne når jeg kommer hjem efter en lang dag eller i weekenderne inden morgenmad = jeg får det gjort. Ikke noget spildtid på transport og aftensmaden kan stå i ovnen imens. Der er kickboxning, yoga, pilates, cardio og alt muligt andet (langt det meste også uden brug af udstyr).
    Efter at have klaret en af deres kickboksning-videoer kunne jeg nærmest ikke tage trøjer af og på i flere dage uden at jamre, haha.
    Jeg slutter min meget begejstrede salgsstale her, selvom jeg kunne blive ved! De har virkelig bare givet mig min træningsglæde tilbage med deres nede på jorden attitude.

    Kig deres videoer her: https://www.youtube.com/user/FitnessBlender

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • missjeanett

      Tusind tak for tippet! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • KT

      Det var så lidt:)
      Når jeg læser kommentaren igen, lyder det jo totalt som om jeg sælger et eller anden pyramidespil. “Loose weight with this amazing new method that doctors won’t believe!”. Haha:D Det er svært ikke at lyde lurvet, når man er begejstret tilsyneladende…

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du ser fantastisk ud! Hvor er der sket meget! Især med hele fin figur omkring taljen, wauw! Jeg er stor fan af din tilgang til sundhed og vægttab, det er en super fed (og meget sund!) måde du vælger at formidle det hele på 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emma

    Jeg havde egentligt ikke rigtig tænkt over det før. Altså, nu kan jeg godt se på billedet til venstre at du er lidt “rundere” i det, men det var ikke noget jeg som sådan tænkte over. Som B også er inde på, jeg kunne heller aldrig finde på at kommentere på det, hvis du havde lagt dig ud 😀 Men nu, med dette indlæg, er det da virkelig tydeligt! 😀 Jeg synes det er SÅ sejt og du ser virkelig godt ud! Hele din “holdning” og dit blik og alting. Du ligner én der har det godt med dig selv – det er rart at se 🙂

    P.s. Jeg er vild med din indstilling til mad/motion. Alt med måde, og så behøver man ikke være så fanatisk – det kan jeg lide 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie

    Du ser smækkerlækker ud 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hold nu kæft! Der er godt nok sket noget, og det kan man helt sikkert tydeligt se i ansigtet. Du er fandme sej!
    Det er virkelig et motiverende indlæg, og jeg krydser fingre for at du når dine mål, som du gerne vil 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det ser også bare super godt ud til dig, især i ansigtet er det rigtig flot til dig 🙂 Er også fast besluttet på at smide nogle kilo (især i ansigtet og på maven) så jeg kan ramme min gamle krop igen 🙂 You Go Girl!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anonym

    Sikke nogle flotte resultater 🙂 Du ser skide godt ud! Hvis du på et tidspunkt får brug for noget ekstra vejledning/hjælp til at få din mave helt flad igen, så kan det være et tip at tage et kig på pigerne fra Maven og Migs træningsprogrammer. De vejleder nemlig folk i en ny (i Danmark) træningsteknik, der hjælper folk tilbage til deres flade mave.

    Mere info på: http://www.mavenogmig.dk – de afholder faktisk et infomøde i Odense inden så længe http://www.mavenogmig.dk/infomoeder/ 🙂

    Jeg har et par familiemedlemmer, der har haft kæmpe succes af træningsmetoden, og tænker selv, at det skal prøves på egen krop, når jeg engang har været gravid 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ganni kimonoen er tilbage!